MUNDUKO ITSAS NABIGAZIOAREN IA ERDIA ERREGAI FOSILAK MUNDUAN ZEHAR ERRETZERA BIDALTZEAN DATZA

2022(e)ko otsailaren 24a

Duela gutxi ingurumen-ekintzaileek datu harrigarri hau argitaratu dute: tona guztiak batuta, planetako itsas bidalketa guztien ia ehuneko berrogei petrolioa, ikatza eta gasa munduko alde batetik bestera garraiatzen aritzen da ozeanoetan zehar. Datua argigarria da. Itsasoetan mugitzen dugunaren ia erdia ez dira amaitutako produktuak (automobilak), ezta horiek fabrikatzeko lehengaiak ere (altzairua), eraldaketak bultzatzeko eta bero eta/edo fresko mantentzeko erretzen ditugun gauzak baizik.


Eta hori albiste itxaropentsua da. Izan ere, eguzki eta haize-energiarako trantsizioa egiten badugu, eta egiten dugunean, atmosferan karbonoa isurtzeari uzteaz gain, dirua aurrezteaz gain, batetik bestera nabigatzen duten itsasontzien kopurua ia erdira murriztuko dugu. Eta ez hori bakarrik, itsas zirkulazio horri lotutako alboko kalte horiek guztiak (pirateria, itsasoko ingurumen-isurketak eta hondamendiak eragiten dituzten istripuak, baleen gaineko efektu soniko izugarriak, eta abar luze bat) ere ia erdira murriztu daitezke.


Hori da erregai fosilei buruz ulertu behar duguna: erabateko galera da. Erretzen duzu, eta gero gehiago bilatu behar duzu, garraiatu eta berriro erre. Infinituraino. Energia berriztagarria desberdina da. Egia da hasierako inpaktu negatiboa ere baduela; izan ere, litio eta kobalto pixka bat atera behar du bere eguzki-panela, turbina eolikoa edo bateria eraikitzeko, baina panel hori eraiki eta ozeanoan zehar behar den tokira bidali ondoren, ez dago besterik. Mende laurden batez han egon ahal izango da, kalte eta inpaktu negatibo geihagorik gabe, eta eguzkiak edo haizeak beren energia emango dute presentzia hutsarekin.