Eolikoa da jada nazio mailan elektrizitatea sortzeko iturri nagusia. Aurreikuspenen arabera, haizearen indarrak ekoizpen osoaren % 23,3 izan dezake urtea ixteko, eta horrela, 2013tik lehen aldiz, nazio belaunaldiko mixaren buru izango da. Kalkulu horien arabera, teknologia berriztagarriek (eolikoaren eta eguzkiaren batura) herrialdeko elektrizitate guztiaren % 46,6 hartuko dute (ia erdia), eta 121.500 GWh baino gehiago sortuko dituzte. Bi teknologia horiek dira, hain zuzen ere, aurreko ekitaldiaren aldean hazkunderik handiena izaten ari direnak: % 37,7 eguzki-energia fotovoltaikoaren kasuan, eta % 10,5 eolikoaren kasuan.
Batzuek diote auto guztiak elektrikoak balira ez legokeela elektrizitate nahikorik guztiontzat. Guztiz faltsua da hau. Izan ere, nazio mailako 25 milioi autoentzat, guztiak elektrikoak balira, beharko litzatekeen energiaren kalkulu erraz batzuk egiten baditugu (batez beste 13.000 km ibilgailu eta urte bakoitzeko, eta batez besteko kontsumoa 18 kWh 100 km bakoitzeko), emaitza 58.500 GWh da. Sorkuntza-iturri berriztagarriek bakarrik ekoizten dutenaren erdia baino gutxiago. Ez hori bakarrik. PNIECek (Energia eta Klimaren Plan Nazional Integratua) aurreikusita dauka bi teknologia horiek bikoiztu egingo direla datozen urteetan; beraz, energia berriztagarri nahikoaren hornidura bermatuta dago, nahiz eta zirkulazioan dauden auto guztiak % 100 elektrikoak izan.
La eólica ya es la principal fuente de generación eléctrica a nivel nacional. Las previsiones estiman que la fuerza del viento podría cerrar el año registrando un 23,3% del total de la producción, liderando así el mix de generación nacional por primera vez desde 2013. Estas mismas estimaciones prevén que las tecnologías renovables (la suma de eólica y solar) cerrarán el año representando el 46,6% de toda la electricidad del país (prácticamente la mitad), generando más de 121.500 GWh. Estas dos tecnologías son precisamente las que están registrando un mayor incremento sobre el pasado ejercicio: un 37,7% en el caso de la solar fotovoltaica, y un 10,5% en el caso de la eólica.
Hay quién dice que si todos los coches fueran eléctricos no habría suficiente electricidad para todos. Nada más lejos de la realidad. De hecho, si hacemos unos sencillos cálculos de la energía que haría falta para los 25 millones de coches a nivel nacional si todos fueran eléctricos (considerando una media de 13.000 km por vehículo y año, y un consumo medio de 18kWh por cada 100 km), el resultado son 58.500 GWh. Menos de la mitad de lo que producen exclusivamente las fuentes de generación renovables. No solo eso. El PNIEC (Plan Nacional Integrado de Energía y Clima) tiene previsto que estas dos tecnologías aumenten a más del doble su implantación en los próximos años, de modo que el abastecimiento de energía renovable suficiente estaría más que garantizado aun y cuando todos los coches en circulación fueran 100% eléctricos.