Iaz, auto elektrifikatuen salmentak % 33,8 igo ziren Espainian, 461.859 auto salduta. Unitate horietako asko auto elektriko entxufagarriak izan ziren eta azken ikerketek gaizki erabiltzen ditugula eta ingurumen arazo bat direla erakutsi dute.
Baina zergatik kontsumitzen dute hainbeste birkargatzen ez diren hibrido entxufagarriak?
Hibrido entxufagarriek motor termiko bat dute barruan eta haien bateriek 200 kilotik gorako pisua izan dezakete. Horren ondorioz, segmentu-eredu termiko baliokide bat baino ibilgailu astunagoak dira. Bateria deskargatzen denean, autoak gasolinarekin funtzionatzen du, baina bere pisua auto termiko batena baino askoz handiagoa da, eta horrek kontsumoa handitzea eragiten du. Gainera, CO2 isuriek ere gora egiten dute, fabrikatzaileak zehazten duena baino gehiago. Izan ere, EBk joan den apirilean aurkeztutako proba baten arabera, isurketen % 350 arteko aldea dago WLTP homologazio-zikloan lortutako kopuruekin konparatuz.
Beti modu hibridoan funtzionatuz, auto hibrido entxufagarri batekin aurreztutakoak (errekuntza-motor baliokidea duen modelo batekin alderatuta), % 45era jaisten da (695 euro urtean, eta ez 1.280 euro). Erabilera soilik kontuan hartuta, eta ez erosketa-prezioa, hibrido entxufagarrien urteko kostu operatiboa auto %100 elektrikoenak baino 788 euro handiagoa da.
Hibrido entxufagarriak diésel, gasolina eta baita hibrido ez-entxufagarri ereduen alternatiba onak dira. Arazo nagusia erabiltzaile askok ematen dieten erabilera okerra da, ezjakintasunagatik, ingurumen-kontzientzia eskasagatik eta sistema fiskalen diseinu txarragatik. Enpresa askotan, langileei gasolina ordaintzen zaie, baina ez bateriak kargatzeko elektrizitatea. Horren guztiaren ondorioz, teknologiaren onurak desagertu egiten dira.
GAIZKI ERABILITZEN DIREN HIBRIDO ENTXUFAGARRIEK IRAGARRITAKOA BAINO HIRU ALDIZ GEHIAGO KONTSUMITU DEZAKETE
2024(e)ko ekainaren 28a